Autor: Parascovia Rogate

Două instituții medicale publice din Municipiul Bălți sunt conduse de manageri noi. Este vorba despre Spitalul Clinic Municipal Bălți și Centrul Medicilor de Familie (CMF). Anunțul cu privire la organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de conducători ai acestor instituții au fost publicat pe pagina web a Ministerului Sănătății pe 6 februarie, iar rezultatele au fost publicate astăzi.

La ambele concursuri au participat câte trei candidați. În cele din urmă, potrivit rezultatelor, director al Spitalului Clinici Municipal Bălți a fost ales Serghei Rotari, iar la CMF – Veaceslav Batîr care, de altfel, a și fost managerul CMF-ului în ultimii patru ani.

Contactat de Sănătate INFO, Batîr a confirmat că rămâne în continuare medic-șef la CMF Bălți. „Abilitățile mele m-au ajutat să câștig. Am fost șeful secției Sănătate a Primăriei Municipiului Bălți. De asemenea, am făcut stagii în mai multe țări, precum SUA, Israel, Polonia și Egipt. Am fost președintele Consiliului Administrativ al CMF, dar și al Spitalului Clinic Municipal din Bălți. Sunt licențiat în Medicină și în Drept și am finalizat masteratul în economie și management, dar și în managementul Sănătății Publice”, a menționat Batîr.

█ Se schimbă regulile de concurs pentru cei care vor să devină directori de spitale în Moldova. „Ministerul nu trebuie să organizeze concursuri ori să numească directori” 

Managerul dă asigurări că are planuri pentru următorii cinci ani. „Îmi propun să atrag personal medical. Acum avem 73 de medici de familie, dar lipsesc încă 8. Reiese că opt sectoare nu au medici de familie. O să căutăm căi de finanțare alternative, o să negociem cu Primăria, Consiliul Municipal, astfel ca tinerii specialiști să primească indemnizații nu doar în raioane, dar și Municipii. Ne-am dori ca să fie și o politică privind locuințele sociale, astfel ca tinerii specialiști să aibă unde locui”, a mai spus  Batîr.

Despre actualul manager al Spitalului Municipal din Bălți nu se cunoaște acum prea multe. Acesta a răspuns la apelul redacției, însă a refuzat să spună ce soluții are pentru dezvoltarea instituției. Serghei Rotari este medic ortoped-traumatolog de profesie și are experiență în managementul sănătății.

„În 1984 am fost numit medic-șef al Spitalului raional din Ocnița. 15 ani mai târziu am fost numit șeful Direcției Sănătate din Județul Edineț. Ulterior, până în 2004, am fost șeful Direcției Agenției Teritoriale a Companiei Naționale de Asigurări în Medicină din regiunea de Nord. După 30 de ani de activitate la periferii, m-am întors la Bălți în 2014. Am lucrat vicedirector al Agenției Teritoriale a CNAM din Bălți, iar ulterior am fost șeful Direcției Evaluare, calitate și control a CNAM până ieri”, a declarat Rotari.

Noul medic-șef al spitalului și-a propus să scape instituția de datorii, care în prezent ajung la aproape 37 de milioane de lei. Acesta a declarat că nu face parte din niciun partid politic.

Fostul manager Valeriu Postolachi a rămas șomer, însă a preferat să nu comenteze rezultatele concursului. „Așa a decis comisia. Am fost anunțat că diferența a fost de 0,15 puncte între mine și candidatul care a câștigat. Eu cred că comisia e competentă și nu voi contesta rezultatul. Asta e. Cineva este mai potrivit pentru acest post. Am candidat și la CMF, dar nici acolo nu am reușit. Urmează să caut de lucru”, a declarat Postolachi.

Vom preciza că pe 16 martie, autoritatea în sănătate a plasat pa pagina web a instituției lista candidaților care au aplicat pentru posturile vacante. Astfel, șefi la Spitalul Clinic Municipal Bălți se vedeau Valeriu Postolachi, Serghei Rotari și Olga Cornieț.

Doi dintre concurenți au aplicat și pentru funcția de șef al CMF din Municipiul Bălți. Și-au depus dosarele Veaceslav Batîr, Valeriu Postolachi și  Olga Cornieț.

Vom preciza că potrivit Regulamentului privind numirea în funcție pe bază de concurs a conducătorilor instituțiilor medico-sanitare publice și a Contractului-tip de management al instituției, aprobat în iulie 2016, odată cu numirea în funcție, fondatorul instituției medicale va trebui să încheie obligatoriu un contract de management cu noul director pe o perioadă de cinci ani.

Vom preciza că participanții care aplică la concurs pentru șefia instituțiilor medicale sunt evaluați în baza planului de management a instituției respective pe care-l propun, a calităților personale, precum și testarea cunoștințelor teoretice, după caz. Planurile de management însă nu sunt făcute publice.

 

 █ Articole relaționate:

De ce Institutul Oncologic nu are încă un director

Concurs cu scandal. Institutul Oncologic are un nou director. Rezultatele au fost contestate în judecată