Redactor: Sorina Bujarov

Majoritatea persoanelor cred că femeile sunt atrase de bărbații cu corpuri bine făcute și cu mușchii la vedere tot timpul. Un nou studiu demonstrează însă că această percepție este total greșită și că, de fapt, femeile sunt atrase de acest tip de bărbați doar câteva zile pe lună. Cercetarea arată că doar în timpul ovulației apare această dorință. De asemenea, studiul a scos în evidență și faptul că femeile nu-și doresc un astfel de bărbat ca partener pe termen lung.

Realizatorii studiului, oameni de știință la Universitatea din California, Los Angeles, spun că rezultatele cercetării sugerează că atracția femeilor față de bărbați este mai accentuată în timpul ovulației din cauza evoluției genetice, scrie Medical News Today. Oamenii de știință au analizat 50 de studii publicate și nepublicate pe aceeași temă. În urma acesteea, cercetătorii au ajuns la concluzia că în timpul menstruației, femeile își schimbă semnificativ preferințele în ceea ce ține de partener. Mai mult, specialiștii au descoperit că femeile își aleg bărbatul, fiind determinate de parfumul corpului acestuia.

Acest lucru, susțin cercetătorii, se explică prin faptul că în cadrul studiilor anterioare femeile erau puse să miroase diferite tricouri, a bărbaților cu diferite forme ale corpului.

Astfel, s-a demonstrat că în timpul menstruației, femeile sunt atrase maimult de mirosul bărbaților cu forme ale corpului mai simetrice. Aceleași studii au arătat că formele simetrice ale feței, dar și ale corpului sunt asociate cu o sănătate mai bună, corpuri bine lucrate în sala de forță și forme sexy. Ei adaugă că simetria feței și a corpului ar putea fi un semn al calității genelor.

Cercetătorii de la Universitatea din California spun că au o teorie care explică de ce femeile își schimbă gusturile în materie de bărbați în timpul menstruației. Cercetatorii cred că această schimbare a părut cu timpul, ca o „adaptare evolutivă”. Cu alte cuvinte, strămoșii de sex feminin au fost atrase de bărbați „puternici”, deoarece aceștia puteau asigura supraviețuirea puilor.

„Strămoșii noștri de sex feminin își alegeau partenerii în baza calităților care arătau că acesta ar fi un bun părinte. Acestea se uita de asemenea la trăsăturile feței, dar și la trăsăturile corpului, ceea ce demonstra o calitate ridicată a genelor”, explică prof. Martie Haselton, autorul studiului.

Primul studiu care demonstrează că lichidul preejaculator este fertil