Autor: Viorica Obreja
Aplicarea regulilor de bună practică la producerea medicamentelor (GMP) reprezintă partea cea mai importantă a sistemului de asigurare a calității acestora. Acest lucru garantează faptul că preparatele farmaceutice sunt produse şi controlate în mod consecvent după standarde de calitate adecvate utilizării lor şi conform cerinţelor certificatului de înregistrare sau specificaţiei produsului. Astfel, producerea medicamentelor de către compania FARMAPRIM, în condiţiile actuale, se bazează pe un set de cerințe, standarde și tehnologii performante, ce asigură calitatea produsului finit conform standardelor internaţionale.
Regulile sunt aplicate atât la capitolul producere, cât și la controlul calităţii. Acestea definesc clar procesele de producere și revizuirea lor sistematică în conformitate cu experiența dobândită, astfel încât să fie asigurată fabricarea medicamentelor de calitate. Totodată, pentru producerea medicamentelor de calitate este nevoie de validarea etapelor critice ale procesului de fabricaţie şi a schimbărilor semnificative ale acestuia, asigurarea tuturor mijloacelor necesare pentru aplicarea GMP. „Pentru implementarea cu succes a standardelor GMP, in afară de existența unei baze materiale corespunzătoare, este necesar aportul personalului calificat, specializat, care poate asigura şi respecta un complex întreg de reguli speciale. La fel, este important ca angajații fie responsabili și să aibă o viziune clară despre procesul de fabricare a medicamentelor”, a menționat pentru Sănătate INFO, Sergiu Moroz, șeful Direcției Marketing al companiei Farmaprim.
De asemenea, toate documentele necesare pentru producere şi distribuirea medicamentelor trebuie să oglindească fidel istoricul complet al fiecărei serii, acestea trebuie să fie păstrate într-o formă completă şi uşor accesibilă, iar medicamentele să fie repartizate în condiţii adecvate pentru păstrarea calității lor, să existe un sistem de retragere, in caz de necesitate, a oricărei serii de produs de pe piața farmaceutică, susțin reprezentanții Farmaprim. „Am reușit chiar să creăm un sistem de examinare a reclamaţiilor, investigarea cauzelor neconformităţilor de calitate şi luarea măsurilor adecvate, atât în ceea ce priveşte produsul necorespunzător reclamat, cât şi pentru prevenirea repetării neconformităţii”, a adăugat Sergiu Moroz.
„Toate acestea ne permit să asigurăm o activitate eficientă a întregului proces de producere, conform normelor și să asigurăm piața cu medicamente de calitate, sigure și eficiente”, a precizat șeful Direcției Marketing al companiei Farmaprim.
Notă: Compania Farmaprim are în prezent aproximativ 170 de angajați și un portofoliu de peste 100 de preparate farmaceutice.
█ Citește la aceeași temă:
Medicament autohton pentru tratamentul celei mai frecvente afecțiuni printre bărbați (P)